Bodrum Malatya Pazarı
Bodrum Malatya Pazarı
Proje Adı: Bodrum Malatya Pazarı
Yıl: 2020
Yer: Bodrum, Muğla
Tasarım Süresi: 2 Hafta
İnşa Süresi: Devam Ediyor
İşveren: Malatya Pazarı
Türkiye’de birçok şubesi bulunan Malatya Pazarı markasının Bodrum’da açacağı yeni bir şube için tasarlanmış mağaza tasarımı projesidir. Firmanın geleneksel mimari tarzda yapılan önceki şubelerinden farklı yeni bir konsept oluşturularak, bundan sonra açılacak olan şubelerinde bu konsepti uygulamak amacıyla oluşturulmuştur. Yeni oluşturulacak olan bu konseptte, markanın geleneksel kurumsal kimliğinden izler taşıyan, aynı zamanda modern, çağdaş ve özgün bir tasarım hedeflenmiştir. Proje alanı için Bodrum’un en işlek bölgesinde köşe parselde bulunan ve mevcutta farklı bir işlevi olan bir mağaza olarak belirlenmiştir.
Proje konusu olan ve 45 m² kullanım alanına sahip olan bu mağaza, köşe parselde bulunması sebebi ile iki cepheden de giriş çıkışın yapılabileceği şekilde kurgulanmıştır. Bu giriş çıkışlar ile müşterilerin mağazaya rahat bir şekilde ulaşmaları ve mağazadaki teşhir edilen çoğu ürünleri görebilmeleri sağlanmıştır.
İç mekanın yanı sıra cephede de ürünlerin teşhir edilebilmesi için markanın kurumsal renkleriyle tasarlanmış özel bir alan oluşturulmuştur. Bu özel alanda, markanın special ürünlerinin teşhir edilmesi planlanmıştır. Cephede markanın kurumsal renkleri ve Bodrum’un en bilinen beyaz evlerinden esinlenilerek oluşturulan bir tasarım kurgulanmıştır. Karpuz tente olarak adlandırılan tente sistemi ile özel teşhir alanında bordo renk kullanılırken, diğer alanlarda ise beyaz renk tercih edilmiştir. Tabela, aydınlatma ve çeşitli metaller, gold detaylarla harmanlanıp, dikkat çekici bir cephe tasarlanmıştır. İç mekanda ise mağazanın ihtiyaçları doğrultusunda dökme kuruyemiş alanları, dökme baharat alanları, lokum, sunum bankosu, çeşitli teşhir alanları, depolama ihtiyacı için dolap alanları ve kasa alanının bulunduğu mobilyalar tasarlanmıştır.
Tasarlanan tüm mobilyaların depolama alanları koyu ahşap, raf alanları ise beyaz mdf olacak şekilde kurgulanmıştır. Böylece iç mekanda görsel bütünlük sağlanmıştır. Banko arkasında bulunan rafların tasarımında ise sırf mekanda kullanılan metal gold profiler kullanılmıştır. Mağaza tasarımı projesinde genel bütünlük bu şekilde sağlanmaya çalışılmıştır. Malatya Pazarı projesi işverenin beklentileri karşılamış ve marka için yeni konsept proje olarak hayata geçmiştir.