Peki Şimdi Ne Olacak? / karantinada proje yönetimi

Peki Şimdi Ne Olacak? / karantinada proje yönetimi

“Bir ürünün mağazadaki deneyimiyle dijital ortamdaki deneyimi aynı olamaz ve örtüşemez.” Ece Üstün Kurbak

“Genelde bir mağazada depo alanı küçük, satış alanı büyük tutulur ama bu süreçte bunun tam tersine çevirebilir.” Alper Kurbak

Shaya’da proje yönetici ve Sephora’da proje yöneticisi olarak çalışan Alper Kurbak Ece Üstün Kurbak ile beraber karantina sürecin perakende sektörünü konuştuk. Mağaza kültürünün ortadan kalkıp/kalmayacağı veya nasıl ve niye değişeceği üzerinde sohbet ettik. Alper Kurbak ve Ece Üstün Kurbak’a şu soruları sorduk;

  1. Perakende sektöründe önemli bir firmada çalışıyorsunuz. Karantina sürecinde içinde bulunduğunuz sektör nasıl etkilendi? Hayatta kalmaya çalıştığımız bugünlerde, içinde bulunduğunuz sektörün de ayakta kalması için neler yapılması planlanıyor?
  2. Yurt dışı / yurt içi’nden önemli firmaların mağazalarını inşa ediyorsunuz. Bu mağazalarda ağırlıklık olarak AVM’lerde yer alıyor. Bu şartlarda AVM’ler de yalnız Migros…vs. gibi gıda satışının gerçekleştiği mekanlar açık. Dolayısıyla bu süreçte hem tüketici hem de üreticiden bu markaların mağazalarına gelen talep azalacaktır. Peki hali hazırda süren inşaatlarınız var mı? Onlar süreçten nasıl etkilendi? ve o inşaatlar nasıl devam ediyor?
  3. Online alışverişin çok arttığı bir dönemdeyiz. Evden çıkamayan tüketici bu mağazalardan satıın almak istediği ürünlere online olarak erişebiliyor. Bu durum uzun sürerse, belki bu online satış alanlarının cazip hale gelmesi gündeme gelebilir mi? Mekansal kurgular eklenebilir mi? O zaman belki mimar ve oyun tasarımcılarının beraber çalışması gerekebilir mi? Gerçekte inşa alanı bulamayan perakende, belki uygulama sürecini sanal mekanlar üreterek hayata geçirebilir?

Aldığımız cevapları ve sohbetin geri kalanını buradan izleyebilirsiniz

Paylaş