Konecrones Fuar Standı

Konecrones Fuar Standı

Proje Künyesi

Proje Adı: Konecrones Fuar Standı

Yıl: 2020

Yer:

Tasarım Süresi: 2 Hafta

İnşa Süresi:

İşveren: Konecrones

Fuarlar markaların, markalarla, iş verenler, paydaşları ve müşterileriyle karşılaşma, tanışma ve kendini tanıtma ortamıdır. Bu durum yeni bir mekânsal kurgu sorunun gündeme getirmiştir. Konecrones markası çoğunlukla endüstriyel tavan vinçleri üreten bir firmadı. Bunun yanı sıra endüstrinin bir çok farklı alanında da üretimine devam eden bir lifting businesses grubu olarak bilinmektedir. Dünyanın birçok ülkesinde hizmet veren bu firma, fuarlarda markasının bilinirliğini arttırmak ve oluşabilecek yeni iş potansiyellerine erişmek istemektedir. Projenin 2020 de yapılması planlan uluslararası bir fuarda yer alması beklenmektedir.

Konecrones markası için tasarlanan fuar standı danışma, bekleme alanı, sunum alanı, sergi alanı, performans alanı, toplantı odası, depo ve mutfak alanlarından oluşmaktadır.  Toplamda 180 metrekarelik bir alanda kurulmuştur. 10 x 18 metre cepheleri olan bu alanın iki cephesi sağırdır. Cephelerden biri fuar alanın ana giriş kapısına çok yakın olan bir konumda olup diğer cephesi ise fuar alanının yoğun olduğu ana arterlerden birinde bulunmaktadır. Bu durum fuar standı tasarımının çıkış noktası oluşturmuştur.

Fuar standımızın köşe bölgesinde oluşturmuş olduğumuz kamusal geçiş ile, fuarın ana girişinden gelen ziyaretçileri fuarımızın içinden geçirerek ana artere ulaştırmak hedeflenmiştir. Bu kamusal geçiş alanının sınırları, markanın kurumsal ilkelerine uygun olarak simetrik bir şekilde yerleştirilen iki adet totem ile belirlenmiştir. Fuar ana girişine yakın konumda bulunan cephede, markanın üretmiş olduğu vinçlerin sergilendiği ve üretim aşamalarını anlatan teknolojik sunumlarla desteklendiği bir alan tasarlanmıştır. Bu sayede stand, fuar alanına giren tüm ziyaretçiler tarafından algılanabilmektedir.

Genel olarak bu tasarımda fuar stand tasarım projesinin yalnızca mekânsal bir varoluş temsilinden ötesindedir. Fuar alanlarında markanın tanıtımı için en önemli detaylardan biri olduğu olduğu bilinmektedir. Dolayısıyla fuar stand tasarım projeleri markalar için önemli ve elzemdir. Konecrones markası için yapılan fuar standı markanın kurumsal kimliğinin mekânsal yansıması iken de fonksiyonel yapısı ile markanın fuarda olduğu sürece ihtiyacı olan her şeyi karşılayabileceği şekilde tasarlanmıştır. Geçici bir strüktür olan stand, kolay inşa edilebilir ve tekrar tekrar kullanılabilir olması sebebiyle marka için kolay ve ucuz bir fuar standı çözümü olmuştur.